Uncategorized

Indsigter og trends til at inspirere dine kundeoplevelsesstrategier i 2024

Indsigter og trends til at
inspirere dine
kundeoplevelses-strategier
i 2024

2024 forventes at være et afgørende år, hvor brands må tilpasse sig, eksperimentere og skabe nære relationer til deres kunder. Kunder efterspørger mere end bare værdi – de ønsker respekt, åbenhed og enkelhed i deres oplevelser, der er skræddersyet og personlige.

Når du genopfinder fantastiske oplevelser for dine mobile kunder, så tag i betragtning, hvad vores eksperter, partnere og kunder har at sige om det kommende år.

1 februar, 2024

af Milena Golinska, Marketing Manager

Kunstig intelligens, Databeskyttelse og Etisk Implementering

 

I 2024 forventes Generativ Kunstig Intelligens (GenAI) at være i høj efterspørgsel, hvilket også indebærer krav om retningslinjer for ansvarlig og etisk brug samt tværfagligt samarbejde for at adressere bekymringer om datasikkerhed og ophavsrettigheder/intellektuel ejendom. Det er afgørende at anvende AI ansvarligt, og der er behov for klare retningslinjer, der kan styre implementeringen. Tværfaglige teams må finde en balance mellem at udnytte AI’s potentiale og mindske dens risici.

Når virksomheder tager GenAI i brug for at øge interaktionen med kunderne, bliver det endnu vigtigere at sikre, at indsatsen er i overensstemmelse med virksomhedens mål. Der lægges vægt på strategisk målsætning, kontinuerlig eksperimentering og datadrevet optimering i hele kundens livscyklus. Uden en strategisk tilgang og de rette målsætninger kan AI ikke trænes til at opnå de bedste resultater og kan i stedet forværre konkurrenceevnen.

Samtidig forventes branchen at bevæge sig mod øget brug af førsteparts- og nulpartsdata, hvilket markerer et vigtigt skift, da tredjepartscookies gradvist forsvinder. Dette giver udgivere en strategisk mulighed for at engagere deres publikum mere målrettet, forbedre brugeroplevelsen og tilbyde mere præcis målretning.

 

  

Eksperimenteringsmentalitet, Øjeblikkebaseret Markedsføring & Kundecentrum

 

Selvom AI fortsat vil dominere overskrifterne, vil 2024 faktisk være et overgangsår for kundeoplevelser. Det bliver afgørende at benytte avancerede metoder til at nå kunder i de øjeblikke, der betyder noget for dem, hvilket vil adskille førende virksomheder fra resten.

Virksomheder står over for en opgave med at skifte fra tredjepartsdata til nul- og førstepartsdata, udnytte handlingsorienterede indsigter og bevæge sig væk fra kanalbaserede tilgange til fordel for øjebliksbaseret markedsføring. Dette er alt sammen med til at omdefinere, hvad kundeengagement indebærer. Samtidig med at forventningerne til datasikkerhed udvikler sig, ser vi en ændring: Forbrugerne er mere villige til at dele information med de brands, de elsker. En kundecentreret, mobil-først tilgang bliver afgørende, hvor nøglen er en kontinuerlig udveksling, der gradvist øger brands’ forståelse af deres kunder over tid.

 

Klar, kreativ og rettidig kommunikation af værdi er afgørende for at fastholde kunder og udvikle brandloyalister. Udfordringen ligger i at fange kundens opmærksomhed i de øjeblikke, hvor de rent faktisk bruger appen. Da de fleste kunder beslutter sig for at beholde eller slette en app inden for de første to brug, er vinduet til at sikre fortsat brug og øge kundeværdien kort og kritisk. Derudover skal brands vedtage en eksperimenteringsmentalitet for løbende at optimere interaktioner både inden for og uden for appen. Jo flere brands der omfavner en kultur med eksperimentering, desto mere personlig, kundecentreret og engagerende vil mobile app-oplevelser blive, især med brugen af AR (Augmented reality), VR (Virtual reality) og NLP (Natural language processing).

.

Admin

Recent Posts

Fuld transparens, godt forarbejde og slip tøjlerne

Fuld transparens, godt forarbejde og slip tøjlerne Onlinesupermarkedet Osumas samarbejde med Connexio har givet både…

8 måneder ago

Afgørende at tilpasse sig virksomhedens DNA

Afgørende at tilpasse sig virksomhedens DNA Kundeservice på andres vegne kræver forståelse for den virksomhed,…

8 måneder ago

Moderne kundeservice – mennesker eller automatisering?

Moderne kundeservice - mennesker eller automatisering? Efter deltagelse på to af årets vigtigste messer står…

8 måneder ago

Det afgørende er at være tæt på kunderne

Det afgørende er at være tæt på kunderne Da Fresh.land besluttede at finde en samarbejdspartner…

8 måneder ago

Den personlige service går online

Den personlige service går online Virksomheder som formår at løfte god service og personlig betjening…

8 måneder ago

Tendenser i optimering af kundeservice

Tendenser i optimering af kundeservice Der er et mønster i den måde virksomheder kan optimere…

8 måneder ago