Blog

Indsigter og trends til at
inspirere dine kundeoplevelsesstrategier i 2024

2024 forventes at være et afgørende år, hvor brands må tilpasse sig, eksperimentere og skabe nære relationer til deres kunder. Kunder efterspørger mere end bare værdi – de ønsker respekt, åbenhed og enkelhed i deres oplevelser, der er skræddersyet og personlige.

Når du genopfinder fantastiske oplevelser for dine mobile kunder, så tag i betragtning, hvad vores eksperter, partnere og kunder har at sige om det kommende år.

Kundeservice og AI

I den moderne digitale tidsalder, hvor forventningerne til kundeservice konstant stiger, har AI vist sig at være en uvurderlig ressource for virksomheder, der ønsker at levere en enestående kundeoplevelse. AI har revolutioneret kundeservice på flere måder. En af de mest markante er Chatbots, der drives af AI-algoritmer. Disse virtuelle assistenter er tilgængelige 24/7 og […]

Kundeloyalitet

Hvorfor en god kundeoplevelse er afgørende for kundeloyalitet og forretningsvækst?

En uundværlig nøgle til forretningsvækst og kundeloyalitet er en overbevisende kundeoplevelse. I en tid, hvor konkurrencen er intens, og forbrugerne er mere krævende end nogensinde før, er det ikke længere tilstrækkeligt blot at levere et produkt eller en service. […]

Kundernes tillid er
altafgørende

Trustpilot er en global platform, som hjælper kunderne med at træffe velinformere købsbeslutninger og virksomheder med at udvikle både produkter og købsoplevelse. Et værktøj som er afgørende for kundeservice, som lever af at skabe tillid. […]

Hvorfor skal du undgå
dine kunder?

Ticket deflection handler om at hjælpe dine kunder til at hjælpe sig selv til at få hurtigere svar på deres henvendelser. Kunderne oplever en bedre service, og din virksomhed bruger færre ressourcer på kundeservice, hvis det gøres rigtigt. Men balancen er svær.

Husk at sige tak til dine
kunder når de forlader dig

I kundeservice er fokus typisk på at servicere nye kunder, men det kan i høj grad betale sig at prioritere dem, som er på vej ud. Halvdelen vil faktisk gerne blive, hvis de altså får lidt hjælp til det

Skab værdi med systematisk viden om dine kunder

Kundeservice er en branche, hvor kunstig intelligens i stigende grad vinder indpas. Nye teknologier banker på, men som i alle andre brancher gælder det også her, at et program ikke er bedre end de input, det får. Det vigtigste er derfor fortsat at have styr på, hvad du ved om dine kunder.

Deleøkonomi kan frigive ressourcer til vækst

Principperne bag delebiler og privat udlejning af boliger kan med fordel oversættes til erhvervslivet og styrke virksomheders vækststrategier. Det handler om at forvalte medarbejdere – vores mest knappe ressource – optimalt. 

Tendenser i optimering af kundeservice

Der er et mønster i den måde virksomheder kan optimere deres kundeservice på – både eksternt overfor kunderne og internt i forhold til at få den optimale balance mellem brug af ressourcer og effekt af indsats.

Den personlige service går online

Virksomheder som formår at løfte god service og personlig betjening ind på deres website, får en fordel frem for konkurrenterne og en chance for at klare sig i den stigende globale konkurrence på nethandel. Kapløbet, som COVID-19 kun har intensiveret, er i fuld gang, og danske virksomheder har alle muligheder for at være med.     

Det afgørende er at være tæt på kunderne

Da Fresh.land besluttede at finde en samarbejdspartner til deres voksende behov for kundeservice var parametrene fleksibilitet, mulighed for skræddersyede løsninger og en høj grad af åbenhed over for kundernes behov. Derfor faldt valget på Connexio.

Moderne kundeservice - mennesker eller automatisering?

Efter deltagelse på to af årets vigtigste messer står det klart, at branchen står overfor et dilemma. Skal man satse på at automatisere sine systemer, eller er den menneskelige faktor fortsat det vigtigste. Og hvor er balancen?

Afgørende at tilpasse sig virksomhedens DNA

Kundeservice på andres vegne kræver forståelse for den virksomhed, hvis kunder du er i dialog med på vegne af virksomheden. Og så skal du ubesværet kunne skifte mellem virksomhedskulturer og forskellige måder at møde kunder på.

Fuld transparens, godt forarbejde og slip tøjlerne

Onlinesupermarkedet Osumas samarbejde med Connexio har givet både besparelser og rum til større fokus på kundeoplevelsen. CEO hos Osuma, Carsten Pahlke fortæller om overvejelser for og imod udlicitering af kundeservice, og hvad der er vigtigt for at få det fulde udbytte af samarbejdet.