Sådan hjalp vi Folkekirkens Nødhjælp fra 3 til 60+ ansøgere på 10 dage.

Industri: NGO
Mål: 60 ansøgere til 15 ansættelser
Type: Ufaglærte, 18-26 årige, fuldtid
Tidsramme: 2 måneder
Resultat: 60+ ansøgere på 10 dage

Folkekirkens Nødhjælp(FKN) havde svært ved at hverve nye gade- og telefonsælgere til deres afdelinger i København, Odense og Aarhus.

De havde tidligere brugt x antal uger / x antal kroner og fået kun 3 ansøgninger...

FKN's udfordrigner

  • Forudindtagede holdninger til arbejde med telemarketing og facere
  • Svært at finde unge til fuldtidsstillinger
  • Arbejdet krævede et aktivt engagement i velgørenhed
  • Udendørsarbejde i alt slags vejr

De muligheder vi så

  • Passionerede medarbejdere
  • Et højere formål med arbejdet
  • Fast løn for velgørenhedsarbejde
  • Et godt sammenhold mellem medarbejderne

Skridt for skridt - sådan skabte vi en succesfuld rekrutteringsproces for FKN

1. skridt var et besøg på FKN's arbejdsplads, hvor vi interviewede flere ansatte samt afdelingsleder,  Chris Roliggaard, for at danne os et indtryk af medarbejdernes hverdag og FKN's behov.

Vi udvalgte to karismatiske medarbejdere, der havde lyst til at medvirke i videomaterialet, som skulle bruges til promovering af FKN som arbejdsplads - også kaldt 'employer branding'.

Herfra arrangerede vi i samarbejde med Chris forløbet, hvor vi filmede interviews og real life scener på arbejdet af de to medarbejdere, Ida og Kristian.

Efter 2 uger havde vi de første film færdige, som kan ses herunder:

Vi klippede filmene og udtog stilbilleder, som danner rammerne for de reklamer og landingssider, som senere  genererede et storm af ansøgere.

Herefter lavede vi mere end 20 forskellige budskaber til reklamerne, som over den næste tid ville blive splittestet op imod hinanden.

  1. Et job med mening
  2. Et job med dybere mening
  3. Gør en forskel for andre med en fast løn
  4. Gør en forskel med en fast løn. Klik “LÆS MERE”
  5. Folkekirkens Nødhjælp har brug for DIG
  6. Perfekt job til dit sabbatår i Aarhus
  7. Arbejde med unge kolleger
  8. Er du udadvendt? Brug dine evner for en fast løn og gør en forskel
  9. Hjælp verdens fattigste for en fast løn.
  10. ....

I den 4. uge byggede vi en landingsside uafhængigt af FKN's egen hjemmeside, hvor opsætningen af avanceret tracking, fulgte de besøgendes adfærd ned i mindste detalje - se nedenfor:

Vi testede videoklip af forskellige længder og indhold op imod stilbilleder og testede hvilke budskaber der fangede folks opmærksomhed bedst.

Efter 1 måneds forberedelser og 7 dages test, havde vi fundet den rigtige sammensætning - et stilbillede af det sociale på kontoret, kombineret med et stærkt budskab der resonerede med FKN's kerne, rettet imod lokale beboere i hver by:

annoncen der klarede sig bedst efter testfasen

Resultatet var overvældende.

Antallet af klik på annoncerne eksploderede fra et gennemsnitligt 53 klik pr dag til en højde på 389 klik!

screenshot fra Facebook, der viser antallet af klik på annoncerne

På blot 10 dage havde vi nået vores mål. FKN kontaktede os, og sagde, at de allerede havde ansat næsten alle dem de skulle bruge.

Vi skruede derfor ned for budgettet, hvilket sænkede mængden af klik, men på trods af det steg antallet af ansøgere stadig stødt - se grafen herunder:

en graf over antallet af ansøgere til FKN over tid

På grafen kan du se hvordan mængden af ansøgere steg fra vi afsluttede testfasen d. 27. juni, og hvordan den fortsatte selv efter vi havde skruet ned for at FKN kunne følge med.

Løbende optimeringer på landingssiden kompenserede for det mindre budget og resulterede i bedre konverteringer af vores besøgende til landingssiden.

Konklusion

Vi rekrutterer stadig for Folkekirkens Nødhjælp i dag, hvor vi sikrer en stabil og fleksibel tilstrøm af kvalificerede ansøgere.

Få en uforpligtende løsning til hvordan I tiltrækker de bedste medarbejdere

Vi kontakter jer inden for 24 timer

Connexio håndterer HELE rekrutteringsprocessen frem til screening af ansøgerne