Sådan skaffede vi TMPO's udenlandske afdelinger mere end 400 ansættelser om året.

Industri: Telemarketing og kundeservice
Mål: Stabilt og fleksibelt flow af ansøgere
Type: Ufaglærte, 19-27 årige, fuldtid
Tidsramme: 2017 - nu
Resultat: 400+ ansættelser årligt

TMPO's primære drift var i Tyskland og Spanien. Udfordringen var at opretholde og sikre driften / arbejdsstyrken over et år hvor timetallet flukturerede.

Aftalen blev at TMPO leverede indholdet på baggrund af vores instrukser. Vi lavede i fællesskab en plan for det materiale der skal bruges, som omfavner virksomhedens årlige aktiviteter.

TMPO's udfordrigner

  • Korte ansættelsesperioder kræver mange løbende ansættelser
  • Forudindtagede holdninger til arbejdet som telefonsælger
  • Svært at finde unge til fuldtidsstillinger
  • Udenlandske arbejdspladser kræver større overvejelser fra den jobsøgende

De muligheder vi så

  • En mulighed for at rejse og opleve med arbejdet
  • Mange jævnaldrende kollegaer med verdens bedste sammenhold

Skridt for skridt - opbygningen af et fleksibelt rekrutteringsværktøj til TMPO

Det første skridt var at uddanne deres ansatte i de enkelte afdelinger i hvilken type billeder og videoer der gør sig godt på sociale medier, og som vi skulle bruge til at tiltrække de medarbejdere de havde brug for til at opretholde driften hele året.

Det kræver tid at opbygge god kommunikation med nye mennesker, så vi satte en dyd i at skabe en tæt kontakt, og få deres ansatte til at forstå vigtigheden af opgaven.

Vi opsatte et virtuelle drev, hvor de nemt kunne dele deres billeder og videoer - se eksempler nedenfor:

Og så gik vi igang med at sortere og redigere de billeder og videoer de sendte, for at klargøre dem til de sociale medier - se eksempel nedenfor:

Over tid testede vi flere hundrede billeder, videoer, formuleringer og forskellige budskaber:

Resultaterne lærte os, at de annoncer der klarede sig bedst, havde et indhold af fællesskab, fritid og sjov, med et budskab om at rejse og opleve kombineret med arbejde.

Ud fra de erfaringer, byggede vi individuelle landingssider til de enkelte afdelinger, der illustrerede hvad de kunne tilbyde de unge jobsøgende - se eksempel herunder:

Vi brugte en række tracking-værktøjer som heatmaps til at analysere besøgendes adfærd og optimere konverteringen af besøgende - se eksempel herunder:

På nogle måneder forbedrede vi kanalen så meget, at vi kunne styre mængden af ansøgere med en dags varsel, og dermed lægge os helt tæt ind til TMPO's skiftende behov for nye medarbejdere.

På grafen kan du se hvordan behovet for ansøgere i TMPO fluktuerede gennem 2018, hvor den røde linje viser deres ønskede antal ansøgere, og den blå viser hvad vi formåede at skaffe dem på tidspunktet.

Konklusion

Vi rekrutterer stadig for TMPO i dag, hvor vi sikrer et stabilt og fleksibelt flow af ansøgere efter TMPO's behov.

Få en uforpligtende løsning til hvordan I tiltrækker de bedste medarbejdere

Vi kontakter jer inden for 24 timer

Connexio håndterer HELE rekrutteringsprocessen frem til screening af ansøgerne