januar 19

Prøv kræfter med Amazon i Tyskland

  • Estimeret læsetid:  minutter

Danske virksomheder prøver ofte kræfter med Norge og Sverige, når nye markeder skal erobres, men er ambitionerne høje, kan det være en idé at se mod syd.

I Norge og Sverige kender vi markederne – synes vi. Vi forstår sproget og lovgivningen, og mentaliteten er det samme. Men potentialet er begrænset.

I alt er det nordiske marked på ca. 20 mio. Derfor kan ekspansion til Norge og Sverige være en fornuftig trædesten hen mod vækst, men er ambitionerne højere, er der mere ide i at orientere sig mod Tyskland.

I Tyskland har Amazon længe været en dominerende spiller. Danske virksomheder, der gerne vil ind på det tyske marked kan derfor med fordel bruge Amazon som hub. Mere end 80 mio. tyskere lægger 50 % af deres internethandel hos Amazon – så der handles for store summer.

Det gode ved Amazon i Tyskland er, at det er en full-service samarbejdspartner, der sikrer dig både marketing, salg og distribution i en samlet løsning.

På et område må du dog selv tage ansvar – og det er kundeservice. Du skal altså selv håndtere de henvendelser, der kommer i forbindelse med købet af din produkter på Amazon.

Hvis ikke du har tyskere ansat til den opgave, kan du med fordel bruge Connexio’s professionelle kundeserviceafdeling i Berlin. Afdelingen er ledet af danskere, og det er derfor nemt at komme i gang. Vi har derudover lang erfaring med at hjælpe danske virksomheder med kundeserviceopgaven.

Amazon er en god samarbejdspartner, men de er kompromisløse, hvis dine kunder giver dig dårlige ratings pga. af ringe kundeservice. Derfor gælder det om at være på tæerne, og det kan Connexio være for dig med vores danske kundeserviceafdeling  i Tyskland.

Hør mere hos CEO i Connexio, Bjarke Andersen, som gerne deler sine erfaringer om kundeservice på det tyske marked og hjælper dig på vej. Bjarke Andersen har også kontakt til andre danske virksomheder, der kan hjælpe dig med det praktiske, når Amazon skal bruges som brohoved ind på det tyske marked.


Lignende artikler

Bliv opdateret på kundeservice.