december 5

Ny kundeserviceafdeling i Spanien åbner for flere job til danskere

  • Estimeret læsetid:  minutter

Connexio åbner nu også kontor indenfor kundeservice i Malaga, og det giver flere danskere mulighed for at bo i Spanien  og arbejde på en dansk arbejdsplads med danske kolleger. En model der et plus for både kunder og medarbejdere

En dansk afdeling i Spanien er på flere måder en fordel for både Connexios kunder og medarbejdere. Derfor valgte Connexio i januar at udvide aktiviteterne i Malaga med en ny afdeling for kundeservice. COO i Connexio Malaga, Christian Cortez Campos, er ikke i tvivl om, hvad der tiltaler danskere ved at arbejde i Spanien.

”Connexios medarbejdere er typisk mennesker, der gerne vil udfordre sig selv og prøve noget nyt, eller efter gymnasiet bruger et par år på at arbejde, opleve verden og i det hele taget finde ud af, hvad de skal i livet. Med vores kontorer i Malaga og  Torremolinos lidt syd for Malaga tilbyder vi danskere at bo i Spanien samtidig med, at de har et fast job på en dansk arbejdsplads med danske kolleger. På den måde kombinerer vi så at sige det bedste fra begge verdener.”

Stærkt fællesskab både socialt og fagligt
At dine kolleger er samme sted i livet som dig og også fra Danmark betyder, at du ret hurtigt bliver en del af et stærkt fællesskab både socialt og fagligt.

”Fra Connexios side hjælper vores HR-afdeling nye medarbejdere med den praktiske onboarding i form af et sted at bo, skatteforhold, sygesikring etc. Det er nemt i EU, hvor der er fri bevægelighed for arbejdskraft. Derudover plejer Connexio det kollegiale fællesskab med udflugter, hvor vi oplever Spanien og spansk kultur, skiture, fodbold, paddel, vandsport etc. Og så tilbyder vi alle danske medarbejdere gratis spanskundervisning,” siger Christian Cortez Campos.

Velkommen – hvad kan jeg hjælpe dig med?

Bedre grundlag for rekruttering
Udover den mere formelle onboarding er de nuværende ansatte også gode til at tage imod og hjælpe de nye. Pt. har Connexio over 50 medarbejdere i Malaga og 20 i Torremolinos

For Connexios kunder har de spanske kontorer flere fordele. For det første arbejder alle medarbejdere på fuld tid, og så er de ekstra dedikerede til arbejdet og det positive fællesskab, der er på arbejdspladsen.

”Vi oplever også, at det er nemmere at ansætte danskere i Malaga end i Danmark, da et kontor i Spanien kan rekruttere fra hele Danmark i modsætning til et kontor i Danmark, der typisk kun vil kunne rekruttere fra den by kontoret ligger i og nærmeste opland. Dertil kommer, at du udover et udfordrende job får tilføjet det at bo i Spanien som et ekstra lag til tilværelsen,” siger Christian Cortez Campos.

En metropol for kultur, it og internationale virksomheder
Malaga har de seneste år udviklet sig til at være en metropol inden for kultur, IT og internationale arbejdspladser. Flere store internationale IT-virksomheder, har etableret sig i teknologiparken i udkanten af Malaga, og det er der flere årsager til.

”For det første er Malaga en nem lokation at nå fra næsten hele verden med daglige flyruter til de fleste storbyer i Europa. Dertil kommer klimaet, et godt sundhedsvæsen, og overkommelige leveomkostninger, som gør det favorabelt for mange udlændige at flytte til Malaga,” siger Christian Cortez Campos.

Kundeservice i høj kurs
De opgaver Connexio udfører fra den nye afdeling i Malaga, er kundeservicejobs, hvor du skal hjælpe folk og håndtere henvendelser på telefon, chat, SoMe og mail.

Det er afgørende at være tæt på kunderne

”I Connexio er vi altid på udkig efter nye medarbejdere, og dem har vi heldigvis nemt ved at tiltrække til vores kontorer i Spanien.  Det hænger også sammen med, at kundeservice er en type job, som generelt er i høj kurs i Europa, da det passer til flere og er nemmere at gå til end fx opgaver med salg. Det gør også, at vores medarbejdere bliver hos os i længere tid, hvilket også bidrager til stabilitet i opgaveudførslen,” siger Christian Cortez Campos.

Christian Cortez Campos, COO, Connexio i Málaga – har boet i Malaga i 14 år. Han rejste til Spanien i 2009 og begyndte som mødebooker og derfra blev teammanager, HR-chef og administrerende direktør indenfor salg- og kundeservice, inden han i 2020 skiftede til Connexio. 

 


Lignende artikler

Bliv opdateret på kundeservice.