december 9

God kundeservice, der ikke springer dit budget

  • Estimeret læsetid:  minutter

Det er dig, der definerer dit kundeserviceniveau, men får du mange henvendelser, bør du nok overveje, om du lever op til dine kunders forventninger.

Hoc Connexio vil vi meget gerne hjælpe dine kunder, men vi ikke interesseret i at besvare mange henvendelser fra kunder, der er skuffede. Det er nemlig ikke en god forretning for dig. For at holde omkostningerne til kundeservice nede anbefaler vi derfor følgende:

  • Vær tydelig og korrekt i din kommunikation. Kunderne læser produktteksten og hæfter sig ved de specifikationer, du oplyser. Derfor skal de være korrekte, og billeder af produktet skal naturligt gengive virkeligheden.
  • Gør købsoplevelsen nem og intuitiv.
  • Oplys en realistisk leveringstid.
  • Husk at tilføje forsendelsen en seddel med beskrivelse af returpolitikker og procedurer.
  • Hvis en kunde returnerer en forsendelse så kreditér og tilbagebetal kunden, så snart pakken er retur.

Det er vores oplevelse, at antallet af kundehenvendelser falder, hvis ovenstående retningslinjer overholdes.


Lignende artikler

Afgørende at tilpasse sig virksomhedens DNA

Fuld transparens, godt forarbejde og slip tøjlerne