januar 14

Mindre virksomheder: Hjælp til kundeservice er billigere end du tror

  • Estimeret læsetid:  minutter

Coronatiden har lært os vigtigheden af e-handel, og rigtig mange virksomheder har på den hårde måde lært, at uden e-handel, så går den ikke!

Du er sikkert vant til at servicere dine kunder i butikken. Du er helt på hjemmebane og ved, hvilke håndtag du skal trække i, når mange kunder kommer ind i butikken på samme tid. Med et smil eller en kvik kommentar signalerer du til kunden, at du har travlt, men nok skal nå dem.

Du har ikke helt de samme muligheder på telefon, mail eller chatten. En ubesvaret henvendelse er reelt en afvisning. Kunden kan jo ikke se i telefonen, at du har travlt.

Hvis du lader Connexio besvare dine henvendelser, møder kunden straks en professionel kundeservicemedarbejder, der kan besvare de fleste spørgsmål.

Du tænker måske det er dyrt, men det er ikke tilfældet. Lad os lave et lille regnestykke:

10 kundeservicesamtaler om dagen. Samtaletid ca. 4 min. Pris: 320 kr. ex moms. pr. dag.

Du opnår følgende:

  • Daglige åbningstider fra 08.00 til 21.00.
  • Åbent i weekenden efter aftale.
  • Omnichannel kundeservice. Vi besvarer din henvendelser pr. telefon, chat og email.
  • Vi besvarer 80 % af alle dine kunders henvendelse indenfor 20 sekunder.

Som en del af regnestykket, skal du også medregne, hvad det vil koste, hvis du selv skulle give din kunder den samme service. Ifølge vores beregninger vil samme niveau af kundeservice  som i regnestykket kræve to medarbejdere på fuld tid. Medarbejdere, der ikke kan løse opgaven særlig effektivt, da en stor del af tiden skal gå med at sidde klar.

Naturligvis kan du gøre det billigere – men så skal dine kunder acceptere en telefon, der ikke altid besvares, og det er en dårlig oplevelse for kunden.

Ring og hør, hvordan din kundeservice kommer i top.


Lignende artikler

Afgørende at tilpasse sig virksomhedens DNA

Fuld transparens, godt forarbejde og slip tøjlerne